Thursday, March 3, 2011

Interview...yesss pg interview..


Salam et Bonjour..

Ape kabor sumer...sori lame x updated blog ni..lebey kurang 2 ke 3 minggu rasenyer la kan hehehe tapi dalam ruangan MUHASABAH aku ader updated skit..okay berbalik kepada interview, sesuai ngan tajuk besar kiter..aku dengar korang akan di interview untuk kemasukan di IUT bulan April ni right..so kepada yg mengpost mintak info dr aku kat sini aku akan bg tau skit la hehehe dan thanks kepada yg mintak tu..sebab aku pon bukan bnyak idea nak menulis ni ye dak... hahaha so korang jgn segan-segan silu nak mintak information kat aku ek..skype or YM boley jer..

Ok kat sini aku nak bg tau skit pasal korang nyer interview berdasarkan aku nyer pengalaman dulu, bende pertama yg korang nak tau mesti la soklan cepu emas yer tak..soklan aper yg kuar? ape yg juri tanyer dan sbgnyer la kan..

1. First skali lepas korang duduk jer dia akan tanya pasal diri korang, so korang explain la pasal diri korang, nama, umur, dah kawin ke belum, duduk maner, lahir kat maner dan mcm2 lagik la korang bebelkan yerkk hehehe

2. Lepas tu diorang akan ditanyer plak tempat maner yg korang nak pilih Aix atau Toulon?..yg nice ngan Toulouse x ley wat per la ek x der pilihan lain dah hehehe

3. Soklan yg ke-3 ni biase related ngan no. 2 , sebab aper pilih tempat Aix or Toulon...So kat sini korang bahaskanlah ape
yg patut yg istimewa korang ngan tempat yg nak dipilih...korang ceritalah yg korang minat gilerr tempat tu ker...minat cara belajar ker...suasana dia ker...dan mcm2 lagik la korang merapu kat penemuduga tu nanti tehehehe

4. Lepas tu plak penemuduga akan bagi korang satu karangan, agak panjang skit la...time2 korang tgh bace tu dia akan rampas kertas n dia suruh explain ape yg korg paham dr karangan tu..so korang terangkanlah ape yg korang tau hehehe

5. Soklan tambahan yg biase aku pernah kene la...hehe diorang akan tanya..kenapa nak blaja kat France..lepas blaja nak w
at ape?..n perancangan anda dalam 5 tahun akan datang?..so korang prepare2 la diri korang..ape yg korang rancangkan ye dak hehehe

Itula soklan formal yg penemuduga akan tanyer..lagik satu korang be prepared untuk dessin/drawing...nanti korang dikehendaki melukis drawing x silap aku..biase pandangan kiri kanan atas bawah jer kire sudut pandangan ketiga hehe

Soklan2 kat atas ni kadang2 penemuduga x susun tau dia tanyer..kadang2 ikut dan dia jer nak tanyer hehehe




Kat sini aku bg skit tips2 la untuk korang nak menghadapi interview:

Baju: biase la mesti baju formal ye tak..
Penampilan/perhiasan diri:bagi pompuan x yah nak makeup tebal2..better biase2 jer or normal..dan minyak wangi jgn pakai banyak2 takut mengganggu penemuduga hehehe jgn nak pakai perhiasan berlebihan plak mcm gelang ker hape ke banyak2 nanti mengganggu plak hehehe
Persiapan:korang prepare la..jgn gugup plak..better tido awal untuk hadapi hari esok hehe
Mase ditemuduga:jawab ngan yakin dan jelas..jgn cakap gelojoh atau laju..cakap rilek2 sudah kan2...jangan makan gula2 atau chewing gum mase ditemuduga yerrr hahaha

Itu la sikit info dari aku..kalo ader silap ker..soklan x sama ditanya ker sori la yer...maner tau soklan dah ditukar ker hehehe

Bonne Courage a Tous et Bien Venue a Toulon hehehe

2 comments:

  1. bro...blog xpayah letak lagu la.
    pastu gadjet2 kurangkan sikit.
    berat blog.
    life tafic xpayah letak.
    kantoi aku masuk blog ni nnt

    ReplyDelete
  2. hahaha saje nak memeriahkan majlis ni zack..

    ReplyDelete

WORLD LEAGUES